Sunday, April 19, 2009

Exam


aku rasa ni merupakan post aku yg terakhir sebelum aku masuk ke zon exam.pasni,mungkin blog ni takkan ada update baru selama lbh kurang sebulan.kalau update pun mungkin dlm 1 atau 2 post je.sorry ye.exam tinggal sebulan lagi ni.study still tunggang-langgang.ish apa nak jadi ni.

ingat lagi masa kat kyuem dulu.sebulan mcm ni,mulalah nak pecut study.kalau pecutan tu berjaya takpe.kalau tak camna?sapa nak jawab.kat ky dulu,tempat yg plg best bagi aku nak study ialah kat bilik tv.bkn sebab boleh tengok tv (kekadang tu menjadi sebab gak.hehe),tp sebab bilik tu luas dan air-cond dia lbh sejuk berbanding ngan chalet aku.kalau kat uk ni byk tempat camni.kuar pegi mana2 padang atau kawasan lapang,study.lbh luas dan 'air-cond'nya lbh sejuk.tapi sanggup ke?tapi satu je lah study last minute ni.letih dan memerlukan daya tahan yg tinggi.tudiah.

mcm kat ky dulu,bila nak sebulan exam tu,bilik dan katil aku bkn lagi menjadi tempat tido. sebaliknya,aku lebih rela tido kat common room,atas kerusi.kwn2 aku pelik mcm mana aku boleh tido atas kerusi?selesa ke?kalau aku jawab selesa mmg pelik lah kan?sbnrnya mmg tak selesa.tapi tu lah tujuannya.bila tak selesa,aku akan bgn awal.boleh sambung study skit2.dan Alhamdulillah,aku takde lak sakit2 tengkuk atau belakang sebab tido tak betul.kat sini pun aku rasa aku nak buat benda yg sama lah.no pain no gain kan?

kwn2 lak mcm aku lah.stay up sampai lewat mlm study.kekadang kalau ngantuk,pegi cafe beli makanan skit2,air ke.tak pun ngan phone order burger kalau malas nak jln ke cafe.hmm..kenangan lama masa nak A-level kan?anyway,ni jadual final exam aku,khairul ngan hazim (geng pure economics).saje letak kat sini.kalau2 korang nak wish good luck ke apa,nak tlg doakan ke (tima kasih).hehe.mcm poyo skit.
  • Mathematical Techniques B (29 May)
  • Statistical techniques B (2 June)
  • The World Economy : History and Theory (6 June)
  • Microeconomics 1 (8 June)
  • Macroeconomics (9 June)
  • Foundation for Accounting and Finance (10 June)

No comments: