Wednesday, May 28, 2008

Indahnya Bercinta

Best kan masa bercinta?boleh sesapa describe macam mana bestnye bercinta tu kat aku sebab aku ni ‘kolot’ skit tak penah bercinta.tapi aku rasa la best gile kot. Ye lah aku tengok pada yang dah ada pasangan tu berkepit je kehulu-kehilir. Kalau makan, nak makan skali takut ayang yang dicintai tak lalu makan, kalau study,nak study

Together-gether sebab lebih tenang dan rajin kiranya dapat blaja bersama. Kalau balik,nak dihantar takut jadi macam kes kehilangan budak pompuan tu.kalau ayang hilang,macam mana abang nak teruskan hidup abang ni. Aku gak dah tiga kali kot terserempak dengan satu pasangan berdua-duaan dalam gelap.tak tahu buat apa.tapi aku prasangka baik la.mungkin diaorang nak jimat elektrik kot,sebab tu tak bukak lampu. Ye lah demi menyahut seruan Tenaga Nasional Berhad supaya kita berjimat dalam penggunaan tenaga elektrik lagipun baru2 ni kan headmaster ada cakap kalau bil elektrik dapat dijimatkan, maka tahun depan dapat la bas sebuah untuk kolej ni. Tu je lah yang aku dapat agak. Aku ni bukan ustaz, ilmu agama pun tak tinggi mana,tapi aku rasa kalau siap pegang2 tangan, geser2 pipi (mungkin sedang melakukan eksperimen fizik untuk kaji kesan geseran dan penghasilan haba) dengan ajnabi,dah berdosa tu. Ustaz dan ustazah aku dulu cakap macam tu lah. So, aku rasa macam ni lah,kepada sesapa yang buat benda ni, tolong lah berenti. Aku tulis ni sebagai memperingati diri aku dan saudara seagama denganku ( Islam ). Kalau korang tak tahu cara nak berenti, jumpalah dengan orang yang lebih berilmu. Kalau sudah terlalu menyayangi seorang perempuan atau lelaki, simpanlah dulu niat tu. InsyaAllah kalau sudah ditakdirkan dia adalah milik kita, Allah tetap akan menemukan semula dengan cara yang lebih baik. Kalau kita tak dapat memilikin si dia, mungkin Allah dah tetapkan kita dengan orang yang lebih baik dan sesuai untuk menemani kita dunia dan akhirat. Kita merancang, Allah juga merancang,tetapi perancangan Allah itu adalah yang terbaik untuk hamba-Nya. Mungkin juga ada yang beralasan nak kenal-mengenal dahulu antara satu sama lain sebab nanti kahwin,akan lebih bahagia. Tapi sedarlah kebahagiaan itu milik Allah, dan jika kita mencari apa yang dimiliki Allah ( dalam kes ni kebahagiaan ) dengan cara yang tidak diredai-Nya,adakah Allah akan mengurniakan kita dengan kebahagiaan itu? Aku menulis bukan sebab nak tunjuk aku lebih pandai tapi sebab mungkin dengan menulis aku dapat muhasabah diri ni. Ye lah tengah2 syok menulis mungkin aku akan bertanya pada diri aku, aku dok nasihat orang ni, diri aku tak buat ke benda ni?dan apa yang aku tulis ni juga aku tujukan kepada semua kawan2 aku,ataupun kalau ada yang geli nak mengaku aku ni kawan dia,anggap lah saja daripada seorang Muslim kepada saudara se-Islam yang lain.

1 comment:

Syukri Shamsuddin said...

kah3..mmg menyahut seruan TNB! zasss g2 haa!haha..menarik ar pos ko, truskan lagi..