Monday, May 26, 2008

Fly

dah kul 12 lebih ni.baru je pas study.teringat lak masa sekolah menengah dulu.korang pernah fly tak?ke korang tak tahu istilah fly tu ape?fly tu maknanya keluar asrama tanpa kebenaran la.aku dulu pun pernah gak fly dalam 2,3 kali.biasa orang fly waktu malam.tapi aku fly waktu siang. selalunya bila fly tu,pegi cyber cafe lah.main game.game yang paling famous skali masa sekolah menengah dulu, counter strike.siap ada pertandingan lagi antara senior dan junior.aku ingat lagi ada satu malam tu,lebih 20 orang budak2 asrama aku fly pegi CC sebab diaorang buat pertandingan counter strike antara senior dan junior.masa tu junior wakilnya dari form 1 dan 2 pastu senior lak form 3 dan 4.masa tu aku tak join lah sebab aku ni 'terer' sgt main game tu.mlm tu mmg sunyi lah asrama laki.sebab asrama aku dulu pelajar laki berapa org je.dalam 60 lebih je kot. tapi yang bestnye mlm tu,masa supper boleh la ambik kuih lebih2 dah ramai yang takde.aku lah yang bahagia.haha.yang menang malam tu,aku lupa lak.tak silap aku junior kot yang menang.mlm tu takde la yang kantoi.kekadang fly pegi beli nasi lemak.dulu tak jauh dari asrama aku ada satu kedai nasi lemak.kedai nasi lemak sentosa.mmg best gile lah nasi lemak kat kedai ni.dia bukak dari kul 7 mlm sampai 2 pagi (tak silap aku la).so,mlm2 kalau lapar je,ada lah yang akan fly untuk beli nasi lemak pastu kirimlah kat org yang fly ni.kekadang kalau pegi beli lewat dapat nasi banyak,sambal byk sebab kedai tu dah nak tutup.
tapi fly ni,bila nak keluar senang je tapi bila nak masuk tu susah bangat.line kene betul2 clear.
biasanya kalau yang amatur,memerlukan bantuan orang dalam untuk check line.tapi bila kantoi agak teruk la denda dia.ada kawan aku tu kantoi.denda dia adalah seperti berikut :

1 tidak dibenarkan untuk mengikuti sebarang aktiviti kecuali belajar kat sekolah
2 tidak dibenarkan untuk naik ke asrama kecuali untuk solat dari pukul 8 pagi sampai 11
sepanjang tempoh ni,dia 'dikurung' dalam bilik study.
3 dikehendaki melapor diri di meja pengawal setiap 1 jam dari pukul 8 pagi samapai 11 mlm.
agak teruk kan hukuman dia?haha.ok lah dah puas mengarut ni.bye.

No comments: