Saturday, May 22, 2010

study month

sudah hampir seminggu aku melarikan diri dari laptop. sesetengah orang kata laptop ni ada sedikit unsur syaitan yang memungkinkan utk aku tidak study. jadi langkah drastik yang diambil adalah dengan bertapa di library disebelah siang dan blk semula ke pangkuan laptop pada sebelah malamnya. apa2 cara pun aku kene lari kalau aku nak study betul2. dengan dilengkapi dengan Internet Download Manager yang di crack, ditambah pula dengan akaun premium rapidshare yang sememangnya rapid dlm kerja2 sharing2 ni. biasa lah kan sharing is caring, mmg baca satu baris, download satu benda. kalau benda yang di download tu benda2 mcm nota ke, solution utk problem set takpe gak. ni bkn download benda2 tu semua, cari movie yang menarik pastu download. sedar2 eh dah penuh hard drive aku. ish mcm mana nak study kalau mcm tu. lupakan saje niat suci murni mu itu.

so tiap2 pagi aku bgn awal2, sarapan, mandi semua, kul 7.30 dah kene tunggu bas. mesti korang ckp aku kiasu kan? takdelah kiasu pun sbb aku ada sebabnya nape pegi awal. sampai kat sana dalam kul 7.45 org dah beratur dah sampai atas tangga. mcm beratur nak ambik wang ehsan lak.haih. library ni bukak kul 8. mak cik yg jaga library tu agak skema la tp aku suka. dia akan tengok jam library tu sampailah jarum minit ada atas angka 12, jarum saat tepat atas 12 dan jarum jam pada angka 8 baru dia bukak. kalau mcm ada orang nak rasuah dia suruh dia bukak awal library tu mmg aku rasa tak lepas la. bkn mcm sesetengah orang, undi pun dia sanggup beli pastu ada gak sesetengah orang yg pakai badge 'Saya anti rasuah' tapi tibai gak rasuah. mak cik ni cool je takde susah2 nak pakai badge, takde pun susah2 nak guna ayat 'you help me, i will help you'.

bila library bukak je, semua orang berlari. ni bkn berlari-lari anak lagi dah, ni tahap berlari-lari mak dan ayah bdk. diaorang berlari sebab nk dapatkan tempat yg hot utk study dlm library tu. antara hot spot adalah floor 2 (extension) dan floor 3 (extension). tempat ni kalau tak cepat2 mmg habis la sbb best study kat sini. kalau mcm kat floor 3 dia ada cubicles. kalau floor 2 lak meja study dia betul2 kat depan tingkap dan single desk utk study. aku takyah berlari pun sbb InsyaAllah aku akan dpt tempat kat floor 3 tu. biasa aku akan pilih cubicle yg ada komputer la sbb nak kene tengok notes bkn nak tengok fb ye.hehe. bila study kat library ni, mmg jarang2 la bukak fb.kalau bukak pun utk selama 1 hingga 2 minit. bkn apa segan la dak kat org2 yg tgh study tu. org tgh study, aku sibuk ngan fb. nak kata warwick ni tawarkan course utk fb takde lak. ada jugak yang takleh blah. dtg library, ambik buku sebijik letak atas meja, pastu dia hilang ntah ke mana. tgh hari baru study. boleh lak main cop2 meja. ada yang sampai tertido masa study. mmg struggle la masing2. so kepada semua kawan2 aku GOOD LUCK utk exam ye. sama2 lah kita berdoa supaya dipermudahkan. Aminnn...

No comments: