Wednesday, June 18, 2008

Masa Mula-Mula Aku Kenal Korang Dulu

Masa mula-mula aku kenal korang dulu,
aku ingat aku tak boleh kawan ngan korang,
maklumlah,
korang lepasan skolah sains,
MRSM,
aku ni apalah sangat,
cuma skolah harian biasa.

Masa mula-mula aku kenal korang dulu,
aku ingat aku tak boleh kawan ngan korang,
sebab aku rasa diri aku ni kurang pandai,
korang SPM ada yang 10 A,11 A,
aku ni apalah sangat,
hanya berbekalkan 9A 1B.

Tapi aku silap,
korang tak penah pun ambik kisah pasal semua tu,
kita jadi sangat rapat,
macam adik-beradik pulak aku rasa,
masa aku susah,
masa aku senang,
koranglah yang jadi peneman,
banyak kan kenangan pahit dan manis,
yang dah kita tempuh bersama?
kalau boleh aku tak nak berpisah ngan korang.

Tapi apa boleh buat,
setiap pertemuan ada perpisahan,
setiap yang mula,
ada akhirnya,
tanpa kita sedari,
sampai jua kita ke detik di mana,
kita akan berpisah,
namun,
aku berharap kenangan sewaktu kita bersama,
akan terus kekal dalam diari kehidupan kita semua,
jangan biarkan ia terpadam,
kekalkan hubungan persahabatan ini,
walau di bumi mana kita berada.

(nukilan poem disaster,Mohd Dzull Fefry)

No comments: