Saturday, September 27, 2008

UK

lama aku tak post apa2 kat sini.so,mlm ni nak tulislah skit.nak mula ngan apa yek?oh...macm mana rasanya kat uk ni.
mula2 tahu dapat ke uk rasa excited sgt nak kenal negara org.tapi tu mula2 je.bila hampir je tiba waktu nak berlepas ke uk,hati rasa berbelah bagi,nak pegi ke tak nk.tapi last2 datang gak ke sini.waktu di KLIA,mak sedara aku 2 keluarga dan keluarga aku telah menghantar aku ke airport.paling yang rasa sedih masa tu,aku rasa mak akulah.dia nak menangis,tapi dia tahan sebab dia nak aku pegi dengan tenang.ini biasalah bagi mak aku.kakak aku penah cakap kat aku.masa aku blaja kat kuantan dulu pun gitu gak.minggu pertama aku kat kuantan,mak aku takleh makan sebab teringatkan aku.terutamanya kalau makan cucur sayur yang mmg kuih kegemaran aku.aku rasa raya ni pun macam tu gak.mak aku akan menangis walaupun dia cuba cakap yang dia takkan menangis kali ni sebab daripada kecik lagi (form 1) mmg aku selalu tinggalkan rumah.tapi aku tahu mak aku ttp akan menangis.mak mana tak rindukan anak.
dalam flight lak,aku terasa macam naik bas sekolah lah pulak.dengan kerusi sempit gile.mula2 naik je aku dah kene marah ngan mak salleh yang duduk sebelah aku sebab dia cakap aku telah memasuki sempadan kerusinya walaupun sedikit,sebab mungkin sedikit itu kalau ditaksirkan pada nilai tiket kapal terbang mungkin beratus nilainya.kan dia bayar tiket kapal terbang untuk kerusi tu.aku lak,inilah kali pertama naik flight.rasanya taklah jauh beza sgt dgn naik bas.cuma aku lbh suka naik bas.kerusi luas,pastu berenti kat kedai mana2 berehat sekejap sebelum sambung perjalanan.apa kata kalau flight pun buat camtu gak.mendarat kat depan mana2 kedai pastu sambung balik perjalanan.barulah best.tapi layanan dalam kapal terbang mmg baguslah.bukan sebab pramugari dia cantik.tak cantik mana pun,mekap je tebal pada skala 2 inci mengikut piawaian yang ditetapkan.tapi mmg baguslah servis dia.tahniah MAS (bkn kak mas chantek ye).kalau boleh turunkan lagi tambang.sampai kat airport,kami disambut oleh pegawai MSD,cik rahiyah,firdaus,din kat airport.kami sampai di san pada pukul 6.10 pagi.tu jelah.pasni nak sambung lak pasal perjalanan ke warwick.

No comments: