Sunday, September 28, 2008

UK II

sepanjang perjalanan ke coventry dgn bas national express,aku tengok takde pun bangunan yang besar2,stesen minyak pun jarang yang jumpa.camna kalau tetiba je kereta habis minyak kat situ tak ke naya?rombongan kami ke warwick ni diketuai oleh abg firdaus,senior dari nottingham.daripada menunggu kat airport,sampailah kepada membelikan kami tiket bas.kami amat berterima kasih kepadanya.dia bkn je setakat menolong geng2 dari kyuem,dari kmb pun dia tolong gak.akhirnya,setelah 2 jam perjalanan,kami pun sampai di coventry.kami mengambil teksi untuk ke warwick.sampai je kat warwick,kami pun mendaftar.awang najib telah menolong kami untuk register sebab dia dah register lbh awal daripada kami.pendaftaran kat uni mmg mudah.takde benda2 yang rumit ni.pas mendaftar,kami dibawa ke acco masing2.aku,khairul,iwan dibawa oleh kak faezah ke acco masing2.aku yang paling jauh.kat arden dekat ngan westwood hall.sebenarnya arden ni bkn hall utk student,tapi disebabkan aku still takde acco kat uni,warwick telah meletakkan aku kat sini.arden ni mcm hotel lah yang dimiliki warwick dan disediakan kepada tetamu warwick yang datang bersidang dan berkursus kat sini.tapi peristiwa yang tak diingini berlaku.sampai je kat arden,takde org kat reception.so, aku kene daftar masuk ari ahad lah.terpaksalah aku tumpang bilik khairul kat lakeside untuk satu malam.terpaksalah kak faezah membawa aku balik ke lakeside yang kira2 setengah jam perjalanan dari arden ni.kesian kat dia.petang tu,dia ajak kitaorang ke tesco.tapi tetiba dia call sebab nak cakap dia nak tunda skit trip tu dalam sejam sebab terlalu penat.disebabkan kitaorang kesian kat dia,maka kami mengambil keputusan untuk ke tesco sendiri berpandukan kepada peta yang diberi.berdasarkan pengalaman navigation yang dipelajari daripada OBS,kami berjaya mengesan lokasi tesco berdasarkan bearing yang tepat dan jitu gittew...(opsss).sampai je kat tesco,kami terkejut sebab kat depan pasaraya ni,ada stesen minyak jenama tesco.lantak lah tesco oiiii....semua benda ko nak buat.tak kuasa I.haha.(jgn marah,teringat kenangan lama kat kolej.haha).itu sajalah pengalaman masa mula2 kat warwick ni.harap pasni byk lagi kenangan manis kat sini.bubbye.

No comments: