Saturday, February 7, 2009

Dikir Barat MNight

akhirnya berakhirlah sudah latihan dikir aku kat sini.brape minggu ek aku berlatih?dalam 3 minggu kot.lbh kurang la.sepanjang aku berlatih ni,ramai la org baru yang aku kenal.kebanyakkan org cina la.sebenarnya best gak kwn ngan diaorang.bkn apa sebelum ni aku takde pun kwn cina. pasni InsyaAllah,bila jumpa,boleh la tegur2 diaorang kan.Tee,Yee Han,Arthur,John,Robin,Tony, Zhi Yi,En Li,Sue Bee,Yan Foo tu je yang aku ingat.yang lain kenal muka tapi tak tahu nama.hehe (betul ke ejaan nama tu?).sebenarnya latihan dikir barat ni telah mengubah persepsi aku terhadap org cina.aku ingat dulu diaorang tak nak campur ngan org melayu.tapi sangkaan aku meleset.mereka sgt baik.tapi satu je yang kita kene jaga.dalam soal benda2 yang tak dibenarkan dalam Islam lah.ada je kan benda yang diaorang buat,tapi kita takleh.so,jgnlah buat.pandai-pandailah jaga.
ni adalah kali pertama aku masuk persembahan yang tidak melibatkan pertandingan.sebelum ni semua pertandingan.best sgt.tak tekanan sgt.takde org nak emo lbh2.pastu benda tu dibuat secara happy.takde pun niat nak mengejar kemenangan.cuma niat untuk buat yang terbaik.tima kasih lah kepada Hazim yang ajak aku masuk benda ni.satu pengalaman baru yang aku dapat.pasni tak dengar dah la Hazim ckp "ok guys,lets do this",Su Bee ckp "ok guys we can do this,come on,come on"(sambil melompat-melompat.hehe) Zhi Yi ckp "i'll smack u" dan hiperbola daripada En li.hehe dan tak dapat tengok dah pergerakan dikir paling lucu yang bdk pompuan buat.tiap kali aku tengok pergerakan ni,aku tergelak sorang2 kat belakang.last2 aku pandang lain masa pompuan buat gerakan ni.hahaha.tapi tadi puas hati la sebab persembahan dikir tadi mmg best.oh lupa,kepada hypo yang telah gantikan tempat aku untuk nyanyi lagu ewa bule,thanks a lot.

2 comments:

aliaaa said...

gaahhh...encik dzull, with due respect to the fact yg sukati la kau nak post cmne, format la post lawa2 sket. sikit pening itu baca.

:D

chi said...

sorry lah cik alia oi.aku tak reti nak format blog.nantilah aku blaja.aku ni penulis blog amatur je.