Wednesday, October 1, 2008

RAYA!!!!!!

hari ni,hari raya kat uk.walaupun agak lewat disambut kat uni of warwick ni,sebab daerah lain macam london, nottingham, leeds dah raya sehari sebelum ni.malah coventry pun dah raya semalam.bak kata geng2 ni,ibarat Ampang dah raya tapi Kuala Lumpur belum.macam tu lah gamaknya.sambuta raya dimulakan dengan sembahyang raya kat prayer hall pada pukul 8 pagi. setelah tamat solat sunat Aidilfitri,kami dijamukan dengan kuih2 pakistan.sedap gak kuih2 pakistan ni.rasanya lebih kurang kuih melayu gak la.pastu,kami bergambar bersama2 dengan senior2.ada yang kami kenal,ada gak yang belum.ada dua orang akak yang kami kenal hari ni. akak farah hanim (biological sciences,third year,KPM), dan akak azra (Matematik,third year,KPM). selepas bergambar,entah sape yang cadangkan,budak pompuan mencadangkan agar kami mengumpul duit untuk membeli sedikit bahan2 untuk memasak untuk membuat sedikit jamuan. sebanyak 30 pounds berjaya dikumpul.dan hazwan (ekonomics,PETRONAS) menjadi penyumbang terbanyak (20 pounds) yang lain 1 pound sorang.aku,najib,fadhil,syazwan bergerak ke TESCO manakala yang lain ke benefactors hall.
kat tessco kami membeli bahan2 untuk membuat nasi ayam.kami berjay membeli semua bahan dengan duit yang diberi (26 pounds).kami bergerak ke benefactors hall untuk memasak.sampai disana,ada pulak masalah.setelah semua bahan diletak kat dapur hall tu,ada la mak cik cleaner ni,dia tak benarkan kami guna dapur sebab kami bukan residence kat situ.setelah penat mendengar leteran mak cik tu,kak farah hanim dan kak azra cadangkan supaya kami ke Hurst Hall (hall utk third year students).nasib baik lah hall tu sebelah je dgn Benefactors.kat sana, kak farah telah memasak untuk jamuan tu.makan kat dapur je.nasib baik masa tu tak ramai nak guna dapur.
Pada pukul 5.30 ptg,kami bergerak pula ke rumah kak faezah kat mana aku pun tak tahu nama tempat tu.kami mengambil bas bernombor 12.rombongan kami diketuai oleh (macam rombongan lawatan sambil blaja lak) kak farah dan kak azra.setelah 15 minit perjalanan, maka sampailah kat rumah kak faezah.rumahnya sederhana besar.kat situ kami diperkenalkan dengan housemate kak faezah.sorry namanya aku lupa (bermasalah nak ingat nama orang),cuma dia dari Brunei dan buat course phycology.kami dijamu dengan nasi lemak, rendang ayam dan bubur kacang.kami balik semula ke warwick lbh kurang kul 9.30 pagi.
p/s nak duit raya.kesian kat budak kmb tu,apa nama dia? afia?afifah? hilang beg berisi laptop dan barang2 elektronik yang lain.dah takde rezeki,nak buat camna.

No comments: