Tuesday, October 12, 2010

Dah buntu

Perbincangan Warwick-Kick start diteruskan di ruangan inbox facebook bersama2 krew. perkara terbaru yang dibincangkan adalah mengenai lagu tema.maka banyaklah idea2 yang keluar.ada yg bernas ada yg tak brape nak bernas (i try not to be nice here). ada lah aku mengeluarkan komen supaya lagu tu betul2 sesuai dengan pegangan peserta, dan yg paling penting sesuai ngan tema dan objektif program.kalau tak sesuai tak brape nak jadilah.mcm cite kamen rider tp lagu tema awallah dondang dendangan Noraniza Idris.mcm apakah?perbincangan diteruskan dan ada yg masih kuarkan idea yg mmg tidaklah menepati tema.aku meminta agar pengarah modul utk postkan objektif dan tujuan semua barulah senang skit nak buat rujukan.

lps tu ada yg kuarkan ayat dimana ayat tu membawa maksud bahawa cadangan2 lagu yg diberikan sblm ni tidaklah dibuat rujukan dahulu objektif program.aku hanya mampu bersabar.org yg bg statement tu adalah pompuan.aku bkn nak bersikap sexist ye kat sini. ramai pompuan yg hebat2 yg aku kenal dan aku hormati.cuma aku tak puas hati bila ada yg kutuk aku,tak puas hati ngan aku semata2 aku tak pandai dan jahil mcm mana nak tegur pompuan? takkanlah setiap kali mereka buat silap aku nak kata 'oh takpe perkara kecik je tu.boleh ubah lg' ataupun 'oh takpe2 sy akan tlg uruskan semua'.adakah itu sesuatu ayat yg membina? bg aku tidak langsung.aku rasakan benda2 mcm memahami apa itu tema adalah common sense ataupun pengetahuan umum yg semua org tak kira jantina akan tahu.jd jika tersilap aku akan tegur. aku jua manusia yg bisa memahami. takkanlah aku nak tegur/marah jika pompuan ckp 'oh sy tak larat nak angkat brg2 tu semua,boleh tlg tak?'i'm not that crazy.

kalau ada yg ckp aku ego sbb tak penah nak paham pompuan walaupun dah khatam beberapa buku pasal pompuan ni,katalah.aku tak kisah.the truth is i'm a learner.a beginner in this women psychologist field. seorang bdk tadika takkan dpt memahami teori2 ekonomi sebaik shj melangkah ke alam persekolahan.itulah gambaran diri aku.jika mereka yg tegur n kutuk aku ni lbh memahami wanita maka ajarlah aku.tapi tlg dengar apa jua pendapat aku.nape aku buat begitu dan begini. ingat aku jua manusia yg bisa belajar utk memahami manusia yg lain. aku tidak mahu menjadi manusia yg terlalu lembut dan terlalu keras kerana keduanya2 bisa memusnahkan.


No comments: