Thursday, December 11, 2008

University of Warwick


Teringat balik camna aku dapat masuk warwick ni.masa kat KYUEM dulu aku tak dapat offer dari mana2 uni pun (UCL,LSE dan Warwick).lepas je aku kene reject dengan semua uni ni,aku dapat peluang untuk buat satu lagi permohonan guna UCAS extra.UCAS extra ni untuk student yang direject oleh semua uni lah macam aku.lepas aku tanya PNB samada aku boleh memohon uni melalui sistem ni,PNB memberi kebenaran walaupun aku akan memohon uni yang tiada dalam senarai.tapi uni tu mestilah uni yang terbaik gak.dipendekkan cerita aku memilih uni of nottingham.lepas je dapat result,dan Alhamdulillah result aku lps conditional offer dari notts,PNB lak buat hal.diaorang tak benarkan aku ke notts.tak tahu kenape.masa tu aku dah kene ke BTN,so susahlah kalau nak uruskan hal2 reject offer dan masuk clearing ni.masa kat BTN tu (kem Bumi Jati,bkn kem Beras Jati,ye) berusahalah aku dengan beberapa orang bdk PNB call sana sini terutamanya warwick-sebab dalam senarai uni PNB,warwick je yang terima clearing-untuk bertanya course2 yang still available untuk kami.masa tu PNB dah cakap,apa2 course pun takpe asalkan kami ke uni dalam senarai PNB tu (UCL,LSE,Oxbridge,Imperial,Warwick).masa tu line mmg sibuk gilelah.puas try baru dapat(Mior yang dapat cakap). pastu bila dapat, course dah hampir habis.yang tinggal kebanyakkannya course yang berkaitan history.masa tu aku betul2 redha lah.walaupun tak dapat fly,takpelah.semua ni ada hikmah. esoknya,aku masih ingat,lps minum ptg,aku terima mesej dari Puan Kasturi, cakap yang warwick bersedia nak ambik aku untuk course Econs.tapi aku kene tolak dululah uni of nottingham,baru warwick boleh ambik aku.aku mula2 pelik camna warwick boleh nak ambik aku sedangkan aku tak berjaya pun call diaorang sebelum tu.aku call Puan Kas kot2 dia silap hantar mesej ke.dia cakap mmg warwick hantar email kat dia ckp yang diaorang mmg nak ambik aku.masa tu aku betul2 gembira lah.masa pegi solat Asar tu,aku sempat buat sujud syukur.so,kat sini lah aku sekarang, University of Warwick.bila ingat balik cerita ni,Allah tu maha menentukan kan?kekadang benda yang berlaku tu,kita tak jangka pun. kit merancang Allah yang menentukan.

No comments: